Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pacifik a jeho otisky v písku

Ne každý má to štěstí, aby se opakovaně mohl podívat na pobřeží Tichého oceánu. Já to štěstí měl.  Rád bych se s Vámi podělil o svoje obrazové zážitky.

Poprvé jsem se nemohl nabažit jeho nekonečnosti a překvapilo mě, jak je opravdu tichý a klidný. Ztrácel se na obzoru a já, stoje na západním pobřeží Britské Kolumbie,  jsem se jej nemohl nabažit. Po druhé jsem se odvážil i vykoupat (voda měla ca 17°C).

Při poslední návštěvě minulý týden jsem si začal více všímat detailů. Zkoumal jsem je na Vancouver Islandu, konkrétně na Long Beach v Toffinu. Byl zrovna odliv a mě zaujaly stopy oceánu v písku. 

Stopy v písku 29

 

Stopy v písku 16
Stopy v písku 2
Stopy v písku 3
Stopy v písku 19

 

Stopy v písku 24

 

Stopy v písku 28

 

Stopy v písku 22

 

Stopy v písku 27

 

Stopy v písku 21

 

Stopy v písku 14

 

Stopy v písku 11

 

Stopy v písku 5

 

Stopy v písku 8

 

Stopy v písku 4

 

Autor: Pavel Bandík | čtvrtek 29.9.2016 7:30 | karma článku: 13,11 | přečteno: 189x
  • Další články autora

Pavel Bandík

Spartan race Baest Liberec 2016

Závody Spartan. Mají řadu příznivců, ale i řadu, těch, kteří jim zatím nepříšly na chuť. I příslušníci této skupiny často neskrývají, že možná jednou by si chtěli některý se závodů vyzkoušet.

4.10.2016 v 7:30 | Karma: 11,92 | Přečteno: 234x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Bandík

Moje "Černé plíce"

Pokud jste zatvrzelý nekuřák či naopak vášnivý kuřák a říkáte si, dál číst nemusím, protože dost bylo vzrušených, nikam nevedoucích diskusí o zákazu kouření u nás, prosím vydržte a pokračujte ve čtení. Nebude to o kouření.

17.2.2016 v 0:00 | Karma: 7,39 | Přečteno: 442x | Diskuse| Sport

Pavel Bandík

Spartan! Spartan! Spartan!

Spartan race. Jednu chvíli mi to začalo připadat jako modla moderní doby. Kdo se nezúčastnil spartana, jako by nebyl. Do té doby, než jsem se rozhodl to také vyzkoušet.

13.5.2015 v 22:10 | Karma: 7,91 | Přečteno: 526x | Diskuse| Sport

Pavel Bandík

Jsou pravidla důležitá 2 ?

Nevím jak vy, ale já jsem došel k závěru, že pravidla jsou nesmírně důležitá. Ne proto, aby nás svazovala, ale aby nám pomohla a naučila nás se rozhodnout v náročných životních situacích. Není nad to, když se člověk může připravovat na to co přijde a má k tomu pravidla, která v té chvíli ještě nechápe, ale která mu v mnohém pomohou. Myslím samozřejmě pravidla, která vás naučí dívat se kolem sebe, získávat vědomosti a informace a umět je zpracovávat a použivat. Myslím tím samozřejmě pravidla z knih Marka Frosta: Paladinovo proroctví. Myslím tím, ty báječné příběhy, které vás okamžitě vtáhnou do děje a od kterých neodejdete dříve, než je dočtete. A najednou zjistíte. Vždyť tady něco chybí. Ta kniha musí mít logicky pokračování. A právě o tom pokračování bych Vám dnes chtěl vyprávět.

5.10.2014 v 17:35 | Karma: 4,50 | Přečteno: 263x | Diskuse| Kultura

Pavel Bandík

Souboj hlouposti a geniality v přímém přenosu

Ode dávna platí pořekadlo, že nejhorší srážka je srážka s blbcem. Pokud se o tom chcete přesvědčit nenásilnou a milou formou, přečtete si knihu Analfabetka od Jonase Jonassona. Nečtěte ji ale proto, že se vám líbila kniha stejného autora "Stoletý stařík, který vylezl oknem a zmizel". Přečtěte si ji proto, že očekáváte něco nového.

17.8.2014 v 20:50 | Karma: 8,10 | Přečteno: 2083x | Diskuse| Kultura

Pavel Bandík

Jsou pravidla důležitá?

Denně se musíme řídit spoustou pravidel, Existují jak ta psaná, tak ta nepsaná. Ale pravidla, která vám sestaví vlastní táta? Proč to dělá? Není na vás prostě jen příliš přísný a nenahrazuje tím to, že vlastně nemá čas se vám věnovat? Jste patnáctiletý kluk a máte pocit, že byste se měl věnovat úplně jiným věcem. Nejvíce vás trápí, že neustálým stěhováním z místa na místo, nemáte čas se seznámit s novým prostředím a najít si kamarády. A konečně jste ve městě, kde se vám líbí a snad si budete moci najít i přátele. Nebo ne??

4.8.2014 v 20:05 | Karma: 5,23 | Přečteno: 370x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Bandík

Parta sebevrahů

Když jsem dostal možnost přečíst si knihu Dlouhá cesta dolů, neměl jsem ani tušení, o čem vlastně bude. Jen jsem požádal "svou" redaktorku, aby mi doporučila nějakou zajímavou a hlubokomyslnou knihu. Jednak proto, že jsem již byl plný předchozích detektivních románů a zápletek, druhak proto, že se nevyhýbám ani tzv. náročné literatuře. Jak moc náročné ukáže nejen to, zda ji dokáži přečíst, ale i to, zda mě zaujme a dokáží na ni napsat zajímavou recenzi. No recenzi. Záleží, jak na to kdo nahlíží. Jsou tací, kteří se asi neztotožní s tím, že se jedná o recenzi a budou můj pokus spíše považovat za méně nebo více zdařilé slohové cvičení. Nyní tedy Nick Hornby a jeho "Dlouhá cesta dolů". Pozor jedeme z kopce !

13.7.2014 v 17:00 | Karma: 4,57 | Přečteno: 477x | Diskuse| Kultura

Pavel Bandík

Nudíte se? Kupte si Cempírka!

Cože? Vy neznáte Cempírka. Je pravda, že já jsem jej donedávna také neznal. O to zajímavější, tajemnější a neopakovatelné bylo moje první setkání s ním, lépe řečeno s jeho knihou. Ale měl bych začít od začátku.

11.5.2014 v 18:50 | Karma: 6,74 | Přečteno: 521x | Diskuse| Kultura

Pavel Bandík

Nový Nesbo

Doposud Nesboem tzv. "nepolíben", pustil jsem se do čtení jeho poslední u nás vydané knížky - Červenka. Před výběrem této knihy jsem váhal a to ze dvou hlavních důvodů: 1. nemám příliš v oblibě čtení knih, které čte každý a patří k těm od doporučovaných autorů 2. hlavní hrdina této knihy Harry Hole byl již hlavním hrdinou dvou předchozích knih a tak jsem nevěděl, jestli mi neznalost předešlých knih a jejich dějů nebude na závadu

13.4.2014 v 19:45 | Karma: 23,96 | Přečteno: 18980x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bandík

Ta naše dálnička, moravskoslezská

V názvu mého příspěvku jsem si dovolil parafrázi z dnes již filmové klasiky, z filmu Vesničko má středisková. Dálnici od Ostravy a zpět používám docela často. Včera jsem si při návratu do Ostravy opět potvrdil, že kromě velkého povyku, který již utichl, se nic neděje. Natož, abychom se konečně dozvěděli, kde je pravda a především, aby byla sjednána náprava. Pravda s jednou vyjímkou. I my na Moravě a ve Slezsku jsme byli poctěni možností část dálnice využívat bez nutnosti používat dálniční známku. Mělo by to pomoci odlehčení dopravy v centru Ostravy. Takže už nejen pražáci a brňáci, ale i my. Proč ale tato vyjímka, tolik komentovaná a tak dlouho prosazovaná, na něco, co vlastně již od počátku se sice formálně jako dálnice tváří, ale znaky dálnice zůstaly pouze na papíře?

13.4.2014 v 16:05 | Karma: 11,25 | Přečteno: 710x | Diskuse| Společnost

Pavel Bandík

Tak je to zase tady

Asi si řeknete, co tím ten chlap myslí. Pořád je něco, co se opakuje nebo znovu přichází. Někdy to má pozitivní jindy negativní náboj. Ale to je právě ono. Za "Tak je to zase tady" si každý si může přidat to, co mu tam nejvíce pasuje. No a pro mě je to běhání, něco co má hodně pozitivní náboj.

25.3.2014 v 6:07 | Karma: 6,68 | Přečteno: 477x | Diskuse| Sport

Pavel Bandík

Čistý

Když jsem se ptal, jakou další knihu si přečíst, bylo mi doporučeno, abych si vybral knihu "Čistý" od Andrewa Millera. Doporučení znělo: "přes tři sta stránek a při každé volné chvilce jsem v ní byla zabořená...takže ten pocit, kdy tě kniha chytne, znám". No můžete něčemu takovému odolat? Nakonec přechod od aktuální švédské literatury k literatuře s historickým tématem může být příjemnou změnou. Zároveň dobře napsaný historický román přináší řadu konsekvencí i k dnešku.

14.3.2014 v 7:20 | Karma: 5,42 | Přečteno: 464x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Bandík

Lars Kepler: Písečný muž

Po přečtení knihy "Stoletý stařík, který vylezl oknem a zmizel" jsem se rozhodl sáhnout ještě lednou pro knihu od současného švédského autora. Lars Kepler. A když tento autor, tak Písečný muž. Proč právě tato kniha? Za prvé mě zaujal už její název, za druhé jsem nedávno měl možnost číst krátkou ukázku z této knihy a líbilo se mi, jak byla napsaná. Tato ukázka ve mě zároveň vzbudila zvědavost. Tato zvědavost po přečtení "Stoletého staříka" ještě vzrostla. Vypadá to, že chvála současných severských autorů a často i jejich převedení na filmové plátno mají něco do sebe.

23.2.2014 v 17:45 | Karma: 10,66 | Přečteno: 806x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Bandík

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel

Před časem jsem se rozhodl, že si konečně půjčím "tu báječnou knihu", o které každý mluví v superlativech. Bohužel kniha nebyla k dispozici a na můj dotaz mi bylo knihovníkem sděleno, že je to jedna z těch, na které se dlouho čeká a existuje pořadník zájemců o zapůjčení. Pravdou je, že více než ukázka textu na knihovnickém serveru mě začalo lákat právě to, že je o ni takový zájem. To bylo zhruba před rokem. Postupně však můj zájem opadl a obrátil se k jiným titulům.

9.2.2014 v 15:51 | Karma: 10,75 | Přečteno: 994x | Diskuse| Poezie a próza

Pavel Bandík

Literární radosti

Nevím, jak jste na tom vy. Já vždy, když přijdu do prodejny knih, tak trochu bezmocně bloudím mezi jednotlivými regály. Jasně. Rozdělení podle žánrů je zřejmé. Ale když vidím ta kvanta knih, které dnes vycházejí, vždy jsem tak trochu bezradný, kde začít. Bohužel i cena knih je taková, že vždy hodně přemýšlím, jestli si některou knihu koupit. Předloni jsem dostal spásný nápad. Není přece nic jednoduššího, než znovu začít chodit do knihovny. Přivedla mě k tomu jedna z pracovnic knihovny, která mě oslovila na výstavě knih.

26.1.2014 v 18:30 | Karma: 9,27 | Přečteno: 213x | Diskuse| Společnost

Pavel Bandík

Není pohřeb jako pohřeb

Před nedávnem jsme sledovali faux pas našeho premiéra v demisi téměř v přímém přenosu. Prostě, co se týká státních pohřbů, není zrovna jejich příznivec. A není se co divit, že společníky mu přitom dělali pánové Picek a Fischer. Dobře. Stalo se. Pravda, hovoříme o naší politické reprezentaci. Ale jaká reprezentace, když jsem si je vlastně nevybrali. To za nás provedl pan prezident.

13.1.2014 v 19:50 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Společnost

Pavel Bandík

Strýcovražda

Tento týden se objevilo ve světových médiích mnoho zpráv, které stály za pozornost. Mě nejvíce zaujala zpráva ze Severní Koreje. Strýček Čang Song- tchek už není mezi námi. Pravda můj strýc to nebyl. Jeho nezdárným synovcem byl Kim Čong-un. Přes "optimistické" předpovědi předchozích týdnů, že popraveni byli jen nejbližší strýčkovi spolupracovníci z důvodů hrubého porušení severokorejských zákonů, přišla nakonec řada i na Čang Song-tcheka. A nemůžeme se divit, vždyť to byl, jak se ukázalo (a určitě i "prokázalo"), sukničkář a narkoman. Vzhledem k tak "závažným" obviněním a k tomu, že už zjevně nebyl ve věku, kdy stačí k nápravě použít známé přísloví "ohýbaj ma mamko, dokud jsem já Janko", nebylo určitě jiné řešení "možné". To, že patřil ke spičce politického a mocenského vedení Severní Koreje a mohl tak svého synovce do budoucna ohrozit v jeho mocenských zájmech bylo pro Kim Čong-una jen "třešničkou na dortu".

15.12.2013 v 20:20 | Karma: 11,61 | Přečteno: 465x | Diskuse| Společnost

Pavel Bandík

Cestování "v čase"

Znáte to. Začalo to tradičně. Ať už jde o přípravu na služební cestu, nebo dovolenou, vždy máte naplánováno, co všechno musíte udělat, abych jste mohli s klidem v duši opustit kancelář. Naplánuje si, co všechno musíte stihnout. A protože počítáte i s nenadálými událostmi, vytvoříte si i časovou rezervu. Přesto všechno odcházíte poslední den z práce minimálně s dvouhodinovým zpožděním. Plán neplán. Už vás slyším. Stačí jeden seminář a musíš vědět, jak vytvořit svůj time management tak, aby se něco podobného nemohlo stát. Seminářů jsem již absoloval několik, ale výsledek je vždy stejný. Nejdříve jsem hledat chybu u školitelů, pak u sebe a nakonec jsem se smířil s tím, že "lepší už to nebude". Přesto jsem nerezignoval. Stále vytvářím plán, stále lépe se snažím odfiltrovat vliv "mimořádných událostí". Včetně toho, že si stanovuji, co je opravdu nutné a co počká a mohu to vyřídit až po návratu. Před poslední služební cestou jsem tak odcházel z práce s hodinovým zpožděním (že by přece jen zlepšení).

7.12.2013 v 20:50 | Karma: 5,90 | Přečteno: 301x | Diskuse| Cestování

Pavel Bandík

Zákon o zachování energie

Pokud opravdu platí zákon o zachování energie, lituji toho, kdo získal těch deset kilo, o které jsem v od začátku roku přišel. Přesto, že jsem chtěl již delší dobu nějaká kila shodit, nebylo to hubnutí cílené. Jak to bývá, znovu se však potvrdilo staré známé "Cherchez la femme". A v tomto případě jich bylo dokonce více. Nevím, jestli mám vůbec přiznat, že se nejednalo o mimomanželský vztah a to hned s několika ženami. Moje renomé by tím určitě výrazně "stouplo" :o).

24.11.2013 v 19:35 | Karma: 9,59 | Přečteno: 433x | Diskuse| Osobní

Pavel Bandík

Jde to, ale dře to

Vážený Zdenku Pohlreichu. Vaše výuka byla někdy tvrdá a s notnou dávkou nadsázky. Přesto jsem jeden z těch, kteří jsou přesvědčeni, že nebyla marná. Dříve jsem byl pravidelným divákem Vašich pořadů plných ironie i hrubších výrazů. Bylo zajímavé sledovat, jak si podnikatelé v restauraterství dokáží poradit s příležitostí nás získat na svoji stranu. Přitom si člověk uvědomil nejen to, že v tomto oboru nemůže podnikat každý (jak překvapivé zjištění), ale i to, že se jedná o tvrdou řeholi. Dnes už nesleduji Vaše sobotní vaření pro celý národ. Zdá se mi až příliš zaměřené především na zábavu lidových mas. Získané návyky se však snažím trvale využívat.

21.11.2013 v 20:50 | Karma: 15,43 | Přečteno: 946x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1293x
Muž v letech, který vždy, když si myslí, že má sdostatek životních zkušeností zjistí, že skutečnost je úplně jiná.